Ön itt van most:
Címlap Mosodatechnológia Rovatok > Termék, Technológia Vegytisztítók reklamációs problémái

> Cikkajánló  

Nincs megjelenítendő elem, kérem ellenőrizze a beállításokat!
Vegytisztítók reklamációs problémái PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Rákos Csaba   
2009. október 15. csütörtök, 13:12

"Tönkretette a zakómat!"

vegytisztító reklamációi

A fogyasztók gyakran támadják a tisztítókat a tisztítás gyenge minősége miatt vagy a tisztítás eredményeképpen károsodott ruha okán, azonban ezek a hibák gyakran az eredeti textília minősége miatt következnek be. Egy nemzetközi tisztító vállalat képviselője, Andrew Fromosa, amely a textíliák minőségének védelmére szakosodott néhány jó tanácsát és tapasztalatait osztotta meg a szakmabeliekkel egy riport keretében.

A textiltisztító szakmában dolgozva, természetesen nem könnyű megfelelni valamennyi törvényi szabályozásnak, miközben növelni kellene a bevételt a jelenlegi gazdasági hullámvölgy mellett. A vegytisztítók számára az egyik legfontosabb feladat azonban, hogy a reklamációs problémákat megfelelően tudják kezelni. Ezek a problémák mindig is léteztek és valószínűleg továbbra is fognak, sok álmatlan éjszakát okozva, frusztrálva a fogyasztókat, és természetesen mindezek hatással vannak a bevételi illetve ügyfélvesztési oldalra is.

Minden nap tapasztaljuk, hogy a legtöbb ruhanemű rossz minőségben készült, tévesen címkézett, vagy hogy tervezésnél nem ügyeltek a későbbi kezelési, tisztítási szempontokra. Ennek eredményeképpen a vegytisztítóknak nem csak a ruhaneműkkel kell foglalkozniuk, hanem annak tulajdonosával aki számára természetesen a ruhadarab fontos és drága.
Az általános vélemény szerint ha a ruha károsodik, akkor feltételezetten a vegytisztító a hibás. Aggódva adják be tisztításra, és hiba esetén könnyen vádolnak: Tönkretette a zakómat! Hiába próbálják őket a kezelés előtt figyelmeztetni a kockázatokra, nem sokat érnek vele.

„Szakemberek számára ismerős a helyzet, amiben kissé hiteltelenné válunk amikor az ügyfél beadja a ruhaneműt ami a „csak vegytisztítás” feliratú címkével van ellátva, és mi próbáljuk elmagyarázni számukra, hogy az sajnos nem egyenlő azzal, hogy a ruha valóban alkalmas a vegytisztításra.
Sokszor egy-egy ruhadarab okoz komoly problémát a különböző mellékhatásaival a tisztítás során. Egy színeresztő vagy oldódó gomb hozhat olyan problémákat amely a teljes töltésre hatással van és ezt minden ügyfélnek el kell magyarázni.

A következő hibákkal, problémákkal valamennyi vegytisztító találkozhat időről időre:

- felcserélhető kosztüm kabátok

- elszíneződés

- gombok, díszek károsodása,

- a poliuretán kabátszövetek meghibásodása

- elasztán anyagok meghibásodása

- rossz felcímkézés

Ezek a problémák elkerülhetők egyszerű tesztekkel, amelyekkel minimálisra lehet csökkenteni a tisztító eljárás kockázatát. Különösen igaz ez a tervezői darabokra, vagy a nagyon értékes és szokatlan darabokra.Íme néhány teszt, amelyet érdemes lehet alkalmazni:

1. Tégy egy csepp oldószert vagy vizet a ruha egy eldugott részére és teszteld a ruhaanyag színváltozásának a gyorsaságát. Ne felejtsd el gondosan megszárítani a tesztfoltot mielőtt hozzákezdesz az eljáráshoz.

2. Tégy egy csepp oldószert egy eldugott területre, hogy teszteld a bélést, a különböző nyomott mintákat, és a ruhaanyag felületét.

3. A gyöngyök illetve a gombok felszíne gyakran túlságosan sok polisztirént tartalmaz, vagy esetleg oldószer-érzékeny festékkel van bevonva, vagy a ragasztóanyag kényes a tisztítás során használt anyagokra: az angol szabvány szerint érdemes ezeket a kis kiegészítőket kis mennyiségű oldószerbe meríteni 30 percre, majd egy fehér pamut anyag közé fogni, s figyelni az eredményt.

4. Bizonyos esetekben tanácsos eltávolítani ezeket a kiegészítőket (gyöngyök, díszítés, gombok) és a tisztítás után pedig visszavarrni, természetesen mindezt extra költségként elszámolva.

5. Gyűrd meg a kabát bélést egy szintén kevésbé látványos helyen, hogy teszteld kiállja-e majd a forgási folyamatot. Ez különösen akkor hasznos ha a szövet esetleg öregnek, elnyűttnek tűnik.

Néha a tisztítás rossz eredménye, vagy az eljárás közben bekövetkező hibák kiküszöbölhetőek kijavíthatóak a folyamat megismétlésével, a hibák kiszűrésével és a megfelelő kikészítéssel."

 
---
Kérjük, hogy regisztráljon vagy jelentkezzen be, ha hozzá kíván szólni ehhez a cikkhez.