Ember a gépek mögött

„Az emberek nem azt veszik meg, amit eladsz nekik, hanem azt, amiben te hiszel.” – vallja Csányi János a BEPATEK értékesítője, aki 2011 óta erősíti a cég csapatát.

János a számítástechnikai szolgáltatások és nyelvtanfolyamok értékesítésének területéről tért át az ipari szegmensre. Saját bevallása szerint a legnehezebb a műszaki tudás megszerzése volt számára, mert a cég által forgalmazott termékek értékesítéséhez ez elengedhetetlen, továbbá alapvető követelmény volt a vezetőség részéről is, így gyorsan kellett felnőni a feladathoz. A szakmai ismeret megszerzése érdekében a cég ügyvezetőjével, Rákos Csaba okleveles gépészmérnökkel járt tárgyalásokra a kezdeti időszakban. János az ország keleti feléért volt felelős, de igen gyorsan, felvételét követő negyedik hónapban már egész Magyarországon értékesített, bizonyítva, hogy a betanulási időszak sikeres volt. Korábbi értékesítői tapasztalatait kamatoztatva úgy érzi, könnyen szót tudott érteni új ügyfeleivel, gördülékenyen ment és megy a mai napig a kommunikáció.

János bevallása szerint két dolog szükséges a sikerhez, az egyik és talán a legfontosabb a hitelesség. A berendezések alapos ismerete nélkül nem ajánl gépet, s a megfelelő háttértudás megszerzése céljából maga is tart próbanapokat egy-egy mosodában, ahol a mosodai munkatársakkal mos, szárít és egy-egy kalanderrel vasal. A hitelességhez hozzátartozik második sikertényezőként a korrekt kommunikáció is. Jánosnak nem célja, hogy mindenképpen rábeszélje az ügyfelet a gépvásárlásra, ha úgy látja, hogy az hosszú távon nem éri meg, illetve fontosnak tartja, hogy amennyiben nem indokolt drágább berendezés beszerzése, akkor csak a profit érdekében nem ajánlja azt.  A lényeg szerinte, hogy hosszú távon legyen elégedett az ügyfél, ez az igények figyelembe vételénél különösen fontos, ennek köszönhetően jutnak konszenzusra a partnerrel, s ennek eredményeképpen a gépeladásainak száma meghaladja a 1000-t már a BEPATEK-nél töltött ideje alatt.

IPSO Központ – Barcelona, balról jobbra: Tijs Denuwelaere, Nemzetközi Vállalati Márkamenedzser, Csányi János, Értékesítési Menedzser, Horváth Andrea, Marketingmenedzser, Joze Eder, Regionális Értékesítési Vezető

Az IPSO egy világméretű márka, számos országban értékesítik sikerrel, köszönhetően többek között annak, hogy 1973 óta van a piacon és kimondottan az ipari szegmensnek tervezi és fejleszti mosodaipari berendezéseit, így figyelme és energiája nem aprózódik el háztartási gépek gyártására. Tisztában van azzal, hogy mi a különbség ipari és félipari gép között, s főként azzal, hogy a háztartási berendezések mekkora igényt tudnak kiszolgálni, mi a megfelelő ár-érték arány, és mikor érdemes már minimum félipari gépben gondolkodni háztartási helyett.

János a szakmai lehetőségek mellett a magánéletben is megtalálta számítását a BEPATEK-nél, hiszen párjával, a korábbi marketingmenedzserrel együtt nevelik most már két éves kislányukat, Csinszkát.

Villám ötös:

  • Álomautó: Porsche Panamera
  • Kedvenc étel: Mindenevő, de kimondottan kedveli a tintahal karikát
  • Hobby: futás
  • Kedvenc film: A Keresztapa
  • Hogyan mutatná be önmagát? “Nem tipikus rák, oroszlán aszcendenssel, aki valamivel mindig felhívja magára a figyelmet.”