„Az emberek nem azt veszik meg, amit eladsz nekik, hanem azt, amiben te hiszel.” – vallja Csányi János a BEPATEK értékesítője, aki 2011 óta erősíti a cég csapatát.
János a számítástechnikai szolgáltatások és nyelvtanfolyamok értékesítésének területéről tért át az ipari szegmensre. Saját bevallása szerint a legnehezebb a műszaki tudás megszerzése volt számára, mert a cég által forgalmazott termékek értékesítéséhez ez elengedhetetlen, továbbá alapvető követelmény volt a vezetőség részéről is, így gyorsan kellett felnőni a feladathoz. A szakmai ismeret megszerzése érdekében a cég ügyvezetőjével, Rákos Csaba okleveles gépészmérnökkel járt tárgyalásokra a kezdeti időszakban. János az ország keleti feléért volt felelős, de igen gyorsan, felvételét követő negyedik hónapban már egész Magyarországon értékesített, bizonyítva, hogy a betanulási időszak sikeres volt. Korábbi értékesítői tapasztalatait kamatoztatva úgy érzi, könnyen szót tudott érteni új ügyfeleivel, gördülékenyen ment és megy a mai napig a kommunikáció.
János bevallása szerint két dolog szükséges a sikerhez, az egyik és talán a legfontosabb a hitelesség. A berendezések alapos ismerete nélkül nem ajánl gépet, s a megfelelő háttértudás megszerzése céljából maga is tart próbanapokat egy-egy mosodában, ahol a mosodai munkatársakkal mos, szárít és egy-egy kalanderrel vasal. A hitelességhez hozzátartozik második sikertényezőként a korrekt kommunikáció is. Jánosnak nem célja, hogy mindenképpen rábeszélje az ügyfelet a gépvásárlásra, ha úgy látja, hogy az hosszú távon nem éri meg, illetve fontosnak tartja, hogy amennyiben nem indokolt drágább berendezés beszerzése, akkor csak a profit érdekében nem ajánlja azt. A lényeg szerinte, hogy hosszú távon legyen elégedett az ügyfél, ez az igények figyelembe vételénél különösen fontos, ennek köszönhetően jutnak konszenzusra a partnerrel, s ennek eredményeképpen a gépeladásainak száma meghaladja a 1000-t már a BEPATEK-nél töltött ideje alatt.
Az IPSO egy világméretű márka, számos országban értékesítik sikerrel, köszönhetően többek között annak, hogy 1973 óta van a piacon és kimondottan az ipari szegmensnek tervezi és fejleszti mosodaipari berendezéseit, így figyelme és energiája nem aprózódik el háztartási gépek gyártására. Tisztában van azzal, hogy mi a különbség ipari és félipari gép között, s főként azzal, hogy a háztartási berendezések mekkora igényt tudnak kiszolgálni, mi a megfelelő ár-érték arány, és mikor érdemes már minimum félipari gépben gondolkodni háztartási helyett.
János a szakmai lehetőségek mellett a magánéletben is megtalálta számítását a BEPATEK-nél, hiszen párjával, a korábbi marketingmenedzserrel együtt nevelik most már két éves kislányukat, Csinszkát.
Villám ötös:
- Álomautó: Porsche Panamera
- Kedvenc étel: Mindenevő, de kimondottan kedveli a tintahal karikát
- Hobby: futás
- Kedvenc film: A Keresztapa
- Hogyan mutatná be önmagát? “Nem tipikus rák, oroszlán aszcendenssel, aki valamivel mindig felhívja magára a figyelmet.”